2015. augusztus 20., csütörtök

Szent István, ezt így gondoltad?

Nálunk mindig történik valami, no és szerintem az embernél nincs nyomorultat élőlény ezen a földön! Még 10 perce sem ment a szemközti parkban az augusztus 20-i megemlékezés, amikor már megvertek valakit. Hozzáteszem, még mindig a 30. perc környékén tartanak, de Killercat már rég bevonult az ablakpárkányról, mert hiába van messze, hangos és ijesztő a "Takarodjál áruló!" -val tarkított, máskülönben eddig meglepően igényes műsor. Ilyenkor azért elgondolkodom azon, hogy velem valami nem stimmel.
Nem is vagyok ott, de a Himnusz alatt felálltam, és énekeltem, ezek meg lökdösődnek, anyáznak az esősben öt perccel azután, hogy a kerület polgármestere a szeretetről és a keresztényi megbocsátásról beszél.

Szerintem jöjjön az árvíz, felmelegedés, meg minden, most éppen úgy érzem, ezt az emberiséget nem érdemes megmenteni. És innen üzenném annak a zseninek, aki ellentüntetést szervezett egy megemlékezésre, hogy legközelebb készítsenek kisebb transzparenseket, mert egy pali percekig azt kiabálta: "Nem bírom tartani a táblát!" A gyenge férfierőnek pedig azt, hogy tegye le, azt' menjen haza! 
Utána két percig nem hallottam mást, csak azt, hogy "Nőverő!" és "Áruló!" felváltva. Ebből rájöttem valószínűleg egy nő is áldozatul esett a békés véleménynyilvánítással egybekötött pogózásnak. De hogy miként jön ez ahhoz: "Te bugris, vegyél magadnak egy kutyát!", azt nem tudom. Talán komondorra gondoltak?!
Azért, és ez magán vélemény, aki nőket üt meg, az alávaló lény, de az a nő aki önként odaáll a pofonért, meglehetősen balga.

Mégis félbeszakad a műsor, mert a polgi felhívta a tüntetés vezetőjét a színpadra, hogy elmondhassa ott is, miért is áruló kerületünk vezetője. Brávó és taps! Mert az az ember, aki a békesség kedvéért beengedi a tüntetőket és végig hallgatja az ilyen-olyan gondolatokat, visszahozott valamit a reményeimből.

Az ellentüntetés vezetője meglepően értelmesen beszél, bár maguk felé sarkítottan, de gyéren őt is megtapsolták, én pedig reméltem, most már rend lesz! Vagy nem?
Nem. Mialatt egy plébános áldást mondott az ország felett, néhány ellentüntető, és érdekes módon zömében női hangot hallottam, énekelni kezdte a Kossuth Lajos azt üzente című, 1848-as forradalmi dalt, amit azért a Szózat idejére felfüggesztettek, de már megint anyáznak.
Nem lehetne, hogy mindenki hazamegy?  Hát nem, a tüntetők most egymást tapsolják, ki volt jó, és ki mit mondott.

Pedig ha nekik lennék, én ebben az időben bizony hazamennék, csak az a baj, már itthon vagyok...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...