2013. március 10., vasárnap

Csapda

Snitch


színes, magyarul beszélő, amerikai akcióthriller, 112 perc, 2013

rendező: Ric Roman Waugh
forgatókönyvíró: Ric Roman Waugh, Justin Haythe
zeneszerző: Antonio Pinto
operatőr: Dana Gonzales
vágó: Jonathan Chibnall

szereplő(k):
Dwayne "The Rock" Johnson (John Matthews)
Nadine Velazquez (Analisa)
Susan Sarandon (Joanne Keeghan)
Jon Bernthal (Daniel James)
Harold Perrineau (Jeffrey Steele)
Barry Pepper (Cooper ügynök)
Benjamin Bratt (Juan Carlos 'El Topo' Pintera)

A pénteki mozizás ezt dobta másodiknak. Azzal a kimondott óhajjal ültem be, hogy muszáj, egyszerűen csak muszáj, hogy jobb legyen mint az Óz volt.

John Metthew az építőiparban dolgozik, fuvarozással keresi a kenyerét, nem is rosszul. A lánya születésnapi buliján kapja a hírt, hogy az előző házasságából született fiát letartoztatták kábítószer terjesztésért. A minimális büntetés tíz év, az egyetem előtt álló fiúnak egyetlen lehetősége maradt, ha feldobja a kapcsolatait. Ezzel csak egy baj van, nincsenek kapcsolatai, hiszen nem igazi terjesztő, és arra sem hajlandó, hogy csak úgy mint vele tették, bepalizzon másokat.

Hogy a fiát mentse, John maga ugrik be a besúgó szerepkörébe. Bár elég nehezen egyezik meg az államügyésszel, Joanne Keeghan hamar átlátja, hogy a férfit nem tudja visszatartani, ráadásul még haszna is származhat abból, ha hagyja.

Minden fórumon azzal találkoztam, ez egy megtörtént eseményeket feldolgozó film, tehát nem vártam tőle pörgő akciót, de The Rock jelenléte azért garancia egy bizonyos szintre. Így bár talán dőreség volt reménykedni, éreztem, hogy ez most az én filmem lesz.  És igen!

Lassan építkező történet, de mégsem unalmas. Szinte a legeljen megtörténik a konfliktus kibontása, aztán néhány perc múlva kicsúcsosodik. Az események ettől kezdve szépen pörögnek. A főhősünk némi tévelygés után pontosan tudja mit kell tennie, és bár én jóval tanácstalanabb lennék hasonló helyzetben, egyáltalán nem hatott hihetetlennek.

Ezen a ponton lép be Daniel a képbe, ami szintén életszerű. A volt terjesztő talán vezekelni vágyik a bűneiért? Nem, egyáltalán nem erről van szó. A mozgatórugó itt is a pénz, ami megint csak emberi.

Dwayne "The Rock" Johnson nem Oscar-díjas színész, és nem is arról híres, hogy a mély karakterformázás híve lenne, de most meg voltam vele elégedve. Mint apának, mind üzletembernek rendben van. Csak egy férfi, akire soha nem fogtak fegyvert azelőtt, de nincs olyan, amit meg nem tenne a fiáért.

Susan Sarandon mindig zseniális. Olyan mellékszereplő, aki lejátssza a legtöbb karaktert a vászonról.

Benjamin Bratt az ügyeletes latin szépfiúból, gengszter lett, de ez az élet rendje. Viszont Jon Bernthalra kíváncsi lettem. Persze láttam már a Szellemíróban, de őszintén nem emlékszem rá, és eddig nem voltak olyan szerepei, ami miatt azt mondanám, hű, ez aztán igen!  Majd mostantól jobban figyelek.

Barry Pepper szakálla szerintem mindent vitt. Néztem, néztem, miközben tudtam, hogy láttam már a fickót, de nem jöttem rá, hogy hol.

A legjobb dolog ami elmondható, hogy nincsenek benne irreális túlzások, valóságtól elrugaszkodott harci jelenetek. A karakterek egyaránt életszerűek, ahogy az események sem szélsőségesek. Inkább dráma ez, és csak elhanyagolható mértékben akció vagy thriller. Hétköznapi hősök egy normális hétköznapon. Mondjuk a szinkrontól nem voltam elájulva, de ez nem a film hibája.

Mivel ismerjük az amerikai hozzáállást a valóság feldolgozásához, nem lennék kukacoskodó a történettel, de pont annyit adtak, amennyit ígértek. Ez csak azért fura, mert az első trailer alapján nem tudtam eldönteni, hogy egyáltalán érdekel-e. Erre kiderült, amit az este rizikójának éreztem, ragyogó választásnak bizonyult. Kikapcsolt, szórakoztatott, elgondolkodtatott, többet nem is vártam.

9/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...