2013. január 9., szerda

Rurouni Kenshin

Rurôni Kenshin: Meiji kenkaku roman tan / るろうに剣心

történelmi akciódráma, 134 perc (2012)


Rendező: Keishi Ohtomo


Producerek: Takero Hisamatsu, Tatsuro Hatanaka, Masahiko Ibaraki, Hiroaki Kitano, Osamu Kubota, Hiroyoshi Koiwai
Szereplők:

Takeru Sato - Kenshin Himura

Emi Takei - Kaoru Kamiya

Koji Kikkawa - Udo Jine

Yu Aoi - Megumi Takani

Munetaka Aoki - Sanosuke Sagara


Watsuki Nobuhiro mangasorozata rendkívüli népszerűségnek örvendett Japánban, és nem meglepő hogy a 28 kötetre rúgó szériából, vagyis inkább a kétharmadából, készítettek egy  95 részes anime, két OVA sorozatot, videojátékokat és még sok mást is.  Egyértelmű volt, hogy pusztán idő kérdése, amikor a filmes korszaka is beköszönt. Én a magam részéről nagyon bíztam abban, hogy inkább előbb mint utóbb. Aztán teljesen el is felejtettem az ügyet, egészen addig, amíg valamelyik oldal az arcomba nem nyomta a trailert.

És miközben vártam a premier, hirtelen lesett, és nagyon rosszul ért földet, hogy én ezt NEM NÉZHETEM MEG A MAGYAR MOZIKBAN!

Tíz év telt el a Toba Fusimi ütközet óta, azóta senki nem látta Hitokiri Battószait (Figyelem, áttérünk magyar fonetikára!), a hírhedt orgyilkost, de Himura Kensin, a vándor megérkezik Tókióba, ahol a rettegett Battószai sorra szedi áldozatait egy helyi kendo iskolára kenve a felelősséget. Kamija Kaoru, az iskola nevét szeretné tisztára mosni, így fut bele Kensinbe, aki a maga szelídségével próbálja megértetni a lánnyal, a kardja csupán egy szakabotó, azaz egy fordított pengéjű katana. A lány elfogadj a magyarázatot, és az útjaik itt el is válnának, ha a véletlen, meg egy zsebkendő nem határozna máshogy.

Kensin hamarosan arra kényszerű, hogy szakabotójával megvédje azokat, akiket szeret, és kiálljon azért, amiben hisz. Tokióban új korszak kezdődik a huszonnyolc éves hősünk számára, magányos, vándorló életét barátokkal tölti fel.

Hogy azt a mindenit...! Persze sokat kellett várnom a filmre és sajnos nem nézhettem meg szelésvásznon, de legalább már láttam. Úgy hatszor-nyolcszor... de esküszöm, hogy tíznél többször biztosan nem! Még...

Ez egy rajongói darab. Nem mondom, hogy tökéletes, több kisebb-nagyobb változással találkozunk már az elején is, néhány dolog előjön, ami a történet kezdeti szakaszában még nem derül ki, de nem baj, mert annyira eltalálták az arányokat, annyira jók a karakterek, hogy mit érdekel engem, miként hozták össze például a szereplőket!

Takeru Sato tökéletes Kensin. Többen beszóltak nekem, hogy ki ez a lány, de valójában a srácnak nincs annyira lányos arca, mint a a híres hitokirinek (orgyilkos) . Ennek ellenére engem kilóra megvett, és percenként nézetem, hogy ororo! Mert nagyon jól elkapta a karaktert. A megjelenését, a hangját, a mozdulatait. A természetes kettősséget a hitokiri és a vándor között. Ő Ruróni Kensin! Szerintem iszonyú sokat gyakorolhatta ezt, és megmondom őszintén, azért én egy kicsit aggódtam.

Emi Takei esetében valaki nehezményezte, hogy nem csúnya, mint Kaoru, de nekem Kaoru sem ronda, így nem értettem a problémát. Szintén hozta  a szerethető, hűséges, kedves, de néha gyerekes karaktert. Talán nem annyira erős, de ezt megbocsátom a többi tulajdonsága miatt.

Jó, nem volt benne annyi akció, emennyit vártam, hiszen én nagyon-nagyon sokat vártam, viszont ami volt, az tökéletesre sikerült. Kensin stílusát lehet könnyű volt megrajzolni(nem), eljátszani azonban kétlem. Nyilván sok trükköt alkalmaztak, ami egyáltalán nem látszik.

A vége harcoktól sírni lett volna kedvem, mert gyönyörű, tökéletes dinamikájú, aprólékosan kidolgozott képorgia. Pengék szikráztak, vér fröccsent, a mozdulatokat szinte grafikai szépséggel jelenítették meg.

A látványvilág fantasztikus, a történelmi háttér érdekes. A cselekmény magával ragadó, a gonosz utálható, a pozitív szereplők lehetnek akár megosztók is.  A történet hűség, nos... A kutyát nem érdekel! A zenéjére pedig azt mondanám: Te jó ég! Egyszerűen észbontó!

Ebben a filmben benne van minden, amit szeretni lehetett a mangában, animében. Dráma, akció és egy kis humor is. A hangulata káprázatos, szóval én teljesen odáig vagyok. Mert nem hittem, hogy ilyen jó lesz, nem hittem, hogy működni fog, de most szeretném hinni, hogy lesz folytatása. Ugyanis a történet, és minden őrülten rajongó idegszálam visít érte. Legalább egy háromrészes feldolgozást várnék.

Azt tanácsom, hogy aki ismeri az alapsorozatot, az engedje el, mert nem lényeges, hogy mennyi minden máshogy volt. Ne görcsöljön értelmetlenül. Csak dőljön hátra és élvezze! Aki pedig nem ismeri, olvassa el a felirathoz csatolt ismertetőt, az bőven elég lesz.

Különben nagyon bosszant, hogy csak úgy, mint a Bunrakut, ezt sem mutatták be nálunk, ezért kénytelen voltam más forrást keresni. Nem mintha manapság nem számítana bocsánatos bűnnek a letöltés, de a csudába is! Miért nem éri meg a nagy hálózaton kívüli moziknak közösen behozni ilyen filmeket, aminek stabil és nem is oly jelentéktelen rajongóbázisa van?! Miért nem láthatom én ezeket a sok amerikai siker mellett, helyett? Ez olyan rejtély, amit sosem fogok megérteni, de lehet már nem is kéne. Beletörődtem, hogy kevesekhez jut el, így esély sincs arra, hogy a következő hasonló film megérkezzen. Sajnálom, hiszen a Ruróni Kensin nekem maximális pontszámot ért.

10/10


6 megjegyzés:

  1. Beszólás? :O Én pl. teljesen komolyan kérdeztem, hogy lány-e. Mivel nem ismertem a történetet, tőlem akár lány is játszhatná...

    Az írásod viszont figyelemfelkeltő, és biztosan beiktatom ezt a filmet. :)

    VálaszTörlés
  2. :D Na most tudom, hogy európai szemmel az ázsiai arcok bizonyos fokú azonosságot mutat, na de azért ez túlzás:D Azt hittem csak cukkolsz, mert nem csak te jegyezted meg és időnként be-beszólnak, hogy de feminin az izésem. :D De hiszen egyértelműen nem női arc... Most ettől teljesen kész vagyok. .D
    Bár lehet, hogy nem számítok, mert én az egypetéjű unokatestvéreim arca között is láttam a különbséget, így sosem kevertem őket össze.

    A film nagyon jó... Nekem ;) Szerintem Péter is értékelni, de szinkronos verzióra várni.

    VálaszTörlés
  3. Nem cukkoltalak, tényleg lányos az arca. De nem azért, mert egyformának látom őket. A doramáknak köszönhetően(?) azért már nem látom őket teljesen egyformának. :)

    Szinkronos verzió talán soha nem is lesz... Vagy évek múlva, ha a tévé leadja egyszer.

    VálaszTörlés
  4. Nyilván szempont volt a lágyabb vonások megléte a mangához viszonyítva, de egyáltalán nem látom lányosnak... Pedig már van szemüvegem is. :D

    Á! Nem hiszem, hogy nálunk kijön akár DVD-n is... Majd kiderül. :)

    VálaszTörlés
  5. El is felejtettem, részemről nagyra értékelem a magyar fonetikát. ;) Elméletileg az a helyes, de ugye, erről már volt vitám néhány dorama-rajongóval. :)

    VálaszTörlés
  6. :D Sejtettem, hogy értékelni fogod, de nem lesz maradéktalan az örömöd, mert jó pár dologhoz nem nyúltam. A magyar manga miatt változtak a nevek. Amit megtaláltam, azok változtak, de azért nem minden. ;) No meg rajongói munka, szóval pár dolog direkt maradt benne. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...