2011. május 29., vasárnap

K nyomozó és a sisakvirág titka

K nyomozó és a sisakvirág titka

(Detective K: Secret Of Virtuous Widow - 조선명탐정: 각시투구꽃의 비밀 )
Kosztümös, dél-koreai krimivígjáték (2011)
rendező: Kim Sok-yun
szereplők:
Detective K - Kim Myung-Min
Seo-Pil - Oh Dal-Su
Han Kaek-Ju- Han Ji-Min

Na, jó! Én szeretem az ázsiai filmeket, de ez, véleményem szerint, közönség kedvenc lehet. Nem tudtam, nem is hallottam róla semmit. Valami filmet néztem volna és a Feliratok.hu-n megtaláltam az angol subját. Gondoltam, miért ne?

Angol filmeket megnézek angol felirattal, ott a két dolog támogatja egymást. Egy koreai film esetén azonban a kiejtésre nem számíthatok. Akaratlanul is figyelem az eredeti nyelvet, ami csak megzavar. Nem állítom, hogy nem szótáraztam közben, de még így is megérte.

A film hosszú, 115 perces, de egy percét sem untam, sőt, sajnáltam, mikor vége lett.

1793-ban járunk. A derék nyomozó egy sorozatgyilkosság ügyében vizsgálódik, de nem mellékesen megold egyéb más bűnügyeket is. Érezhetjük benne a keresd a nőt, valamint a film végéig felbukkan egy pajzán könyvsorozat első része.

Hősünk briliáns elme, afféle Sherlock Holmes fajta elemző aggyal rendelkezik. Tanult, képzett harcos, nagyszerű nyomozó és talpig pancser. Gyakran nem úgy sülnek el a dolgok, ahogyan tervezi, egy szép nő képes megzavarni, és tehetséges abban, hogy bajba keverje saját magát. Éppen csak meglép egy gyilkosság vádja elől, amikor a király, akivel közeli kapcsolatban állnak, megbízza egy özvegy állítólagos öngyilkosságának felderítésével. A hölgy, férje halálát követően vetett véget életének.

K barátunk ezért elindul Jeokseongba, ahol a sisakvirág nő ( Harry Potter fanok tudják, hogy ez a aconitum vagy farkasölő- , megint más néven, ebrontófű is), ami rejtélyes módon összekapcsolja a háta mögött hagyott haláleseteket. Oldalán Seo-Pil, egy megrögzött kutyatolvaj, aki azután szegődik segítőjévé, hogy K tisztázta egy olyan gyilkosság vádja alól, amit nem ő követett el.

Mindenféle bolondozás dacára az eset komoly. Nem csak pénz és hatalom, de a kereszténység, mint üldözött vallás, szintén megjelenik a színfalak mögött. Mindenképpen érdekes megnézni ezt az oldalát a történelmi Koreának.

Csak most jöttem rá, hogy létezik hozzá magyar felirat is, így este kénytelen leszek megnézni újra.

9/10





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...